veelgestelde vragen

Wie zijn we ?

Wij zijn stockmakelaar.

 

Stoxs verkoopt in opdracht van derden roerende goederen afkomstig van overstocks, faillissementen en eindereeksen.

Onze opdrachtgevers zijn onder andere curatoren, leasemaatschappijen en vrijwillige inbrengers.

Stoxs werkt ook samen met winkels/ firma's voor het destockeren van hun materialen.

 

 

Wat verkoopt stoxs ?

 

overstocks, faillissementen en eindereeksen

 

Wij verkopen producten die omwille van faillissement, ruimtetekort, productiestopzetting niet meer op de gewone markt verkocht kunnen worden.

Dit zijn meestal producten in prima staat zoals ze in de winkel zouden liggen, maar dit kunnen ook producten met lichte transportschade en/of ontbrekende verpakking zijn.

Deze info zal ook altijd zo goed mogelijk vermeld zijn bij de productomschrijving.

Stoxs controleert altijd de producten voor deze in het afhaalpunt komen.

 

 

 

 

Bestellen

Hoe kan ik bestellen in de online store van stoxs ?

 

Bekijk onze online shop en selecteer het door u gewenste artikel. Klik bij de productpagina op de knop „kopen“. Wilt u uw bestelling afronden , dan kan u dit door op de winkelmand knop te klikken.

Zit alles in uw mand? Klik op de "naar afrekenen" knop om de bestelling verder af te ronden.

Of wil u verder shoppen? Om nog een artikel toe te voegen aan uw bestelling, dan kunt u simpelweg verder winkelen in de online shop en op een later tijdstip op de afbeelding van de winkelwagen klikken, aan de bovenkant van de pagina. Zo keert u weer terug in uw bestelling.

 

Bij het afrekenen vult u uw factuuradres in, de gewenste betaalmethode en controleert u uw bestelling.

U kan er ook al uw voorkeuren doorgeven voor de afhaling. Om de bestelling af te ronden klikt u nu alleen nog op „bestelling afronden“.

 

 

Hoe weet ik of mijn bestelling is ontvangen?

 

Nadat u de bestelling heeft geplaatst, ontvangt u op uw ingevoerde émail adres een mail een overzicht van bestelling, de digitale factuur.

 

 

Ik heb besteld, wat nu?

 

Afhankelijk van uw gekozen betaalmethode zal de bestelprocedure gestart worden van zodra het juiste bedrag is overgemaakt. Bij Visa, Mastercard, Bancontact en IDEAL wordt het geld onmiddellijk overgezet en dus zijn dit ook de snelste opties. Bij overschrijving duurt dit meestal iets langer.

 

Als het geld is overgemaakt, zal u een mail ontvangen/ gecontacteerd worden om een afspraak te maken. Op basis van uw voorkeuren, opgegeven bij de bestelling,

zullen er enkele momenten worden voorgesteld volgens de planning van Stoxs. U kan dan het beste moment voor u bevestigen. Zo is uw afspraak/ bestelling compleet.

 

 

 

Betaalmogelijkheden

Hoe kan ik betalen en is dit veilig?

 

Dankzij Stripe, onze partner in elektronische betalingen, kan u veilig betalen met zowel Visa, Mastercard, Bancontact, IDEAL, American Express.

Overschrijving gebeurt via uw eigen bank is dus ook volkomen veilig.

Stripe is sterk beveiligd met data encryptie, PCI DSS, 3-D Secure en geavanceerde fraude protectie. 

 

Voor bedragen hoger dan €500 is Bancontact niet geschikt.

 

OPGELET: Het is niet mogelijk contant te betalen aan de medewerkers in het afhaalpunt. Dit om veiligheidsredenen.

 

 

 

Waarom is mijn betaling geweigerd?

 

STOXS zelf accepteert of weigert geen betalingen. Wij brengen alleen de informatie over van de bank of creditcardmaatschappij.

Als uw betaling niet is geslaagd, komt dat omdat uw bank of de creditcardmaatschappij deze heeft geweigerd.

 

 

 

Mogelijke redenen waarom uw betaling is geweigerd:

 

  1. uw type kaart wordt niet geaccepteerd door deze website
  2. uw kaart is verlopen
  3. er is geen tegoed meer beschikbaar op de kaart
  4. uw (dag) limiet is overschreden
  5. u hebt een typefout gemaakt

 

 

Mogelijke acties die u kunt nemen:

 

Vul uw betaalgegevens nogmaals in.

Kies een andere betaalmethode.

Neem contact op met uw bank.

 

Afhalen

Wanneer kan ik mijn bestelde producten afhalen?

 

Wanneer uw bestelling klaar is, zal er onderling een datum en afhaalmoment afgesproken worden. 

Om onze afspraak zo vlot mogelijk te laten verlopen vragen wij u het afgesproken moment te respecteren.

Indien het gewenste product op voorraad is, kan het binnen 24 uur (te rekenen vanaf de dag van de online betaling) klaarstaan in het afhaalpunt.

Indien de levertermijn van het product langer zou zijn of niet meer beschikbaar is, nemen wij zo snel mogelijk contact met u op om dit te bespreken.

Er is standaard een maximale afhaaltermijn van 10 dagen voorzien na de bestelling, tenzij er anders afgesproken wordt met STOXS.

Het is niet de bedoeling dat bestellingen langdurig in opslag worden genomen.

 

Kan ik ter plaatse andere producten zien van de webshop?

 

Vooralsnog hebben wij geen fysieke winkel, wij zijn een afhaalpunt waar u kan langskomen om uw bestelling op te halen.

Het is niet mogelijk een artikel te bekijken zonder reservatie/ bestelling. Wij werken enkel op bestelling omdat hier een groot logistiek proces komt bij te kijken.

STOXS dient zich hiervoor te organiseren samen met zijn externe partners. De bestelling kan je ter plaatse in het afhaalpunt steeds kosteloos annuleren.

 

 

Mag ik vroeg of later in het ophaalpunt komen?

 

Wachten is verloren tijd, voor jou… maar ook voor ons !

STOXS probeert de uren van de afspraken zo strikt mogelijk te respecteren, maar dat kan enkel met jouw medewerking!

Daarom vragen wij met aandrang om STIPT aanwezig te zijn. Maak geen afspraak voor een uur waarvan je van te voren weet dat je het toch niet haalt… en houd er rekening mee dat er zowat overal in Vlaanderen wegenwerken en vertragingen zijn ;-)

 

 

Ik kan niet komen op de door ons eerder gemaakte afspraak

Gelieve ons dan zo snel mogelijk hiervan telefonisch op de hoogte te brengen, dan kijken we samen voor een nieuwe afspraak.

Levering

Wat kost het leveren?

 

levering < 50 km :                  €  80

levering 50 km - 100 km :      €160

levering 100 km - 150 km :    €230

levering 150 km - 200 km :    €280

levering > 200 km :                 offerte op aanvraag`

 

Voor leverafstanden onder de 200 km kan u de levering rechtstreeks via de website aanvragen. U kiest bij ‘Levering’ de juiste optie.

Deze wordt dan automatisch in uw winkelmandje verrekend en komt op uw factuur te staan.

Woont u verder dan 200km van kortrijk? Neem dan voor u besteld vrijblijvend met ons contact op voor een gepersonaliseerde leveringsofferte.

Afhalen in het afhaalpunt is uiteraard altijd gratis.

 

 

Hoe wordt de leverafstand berekend?

 

Bereken met google maps de afstand tussen Kortrijk en uw leveradres. Dit is de leverafstand. Wij rekenen dit altijd na en als dit niet zou kloppen met de door u aangegeven afstand,

wordt u hiervan verwittigd.

 

Hoe verloopt de levering praktisch?

 

Na betaling van de goederen + leveringskost, nemen we contact met u op voor de dag van de levering.

Er kan geen specifiek leveruur meegedeeld worden.

 

Aanwezigheid bij levering is verplicht! De levering mag u standaard binnen de 5 werkdagen verwachten, tenzij anders gecommuniceerd. De levering kan ook op een latere datum indien u dit wenst.

Indien u zonder tijdige verwittiging (24u op voorhand) niet aanwezig bent bij de levering, is er geen 2e aanbieding zonder meerkost mogelijk.

De goederen worden gelost naast de vrachtwagen op de begane grond aan de stoep en worden niet binnengedragen.

 

Verzenden

Wat kan verzonden worden?

 

Verzending is enkel geschikt voor kleine pakketen/ producten die met een standaard koerier bedrijf verzonden kunnen worden.

Wij verkiezen verzending via UPS acces points. De prijs is artikel afhankelijk en kan door de klant worden opgevraagd.

Annuleren & Retourneren

Kan ik mijn bestelling annuleren?

 

In het geval van afhalen:

U kan annuleren door telefonisch of via mail contact op te nemen voor uw afspraak. En ter plaatse in het afhaalpunt is er ook mogelijkheid om kosteloos te annuleren.

 

In het geval van levering:

Kosteloze annulering van de bestelling is mogelijk zonder opgave van redenen, zolang de bestelling nog niet is verstuurd. Hiervoor kunt u telefonisch of via mail contact opnemen (24u op voorhand). Is het artikel reeds verstuurd? Dan kan dit niet meer kosteloos geannuleerd worden. De vervoerkosten kunnen niet gerecupereerd worden. De artikelen die u niet wenst zal u dan moeten retourneren.

 

In het geval van afhalen kan enkel geannuleerd worden op het moment van de afhaling in het afhaalpunt. In het geval een annulering na levering dient dit binnen de 10 dagen vanaf de levering te gebeuren. Bij annulering na levering wordt steeds een administratiekost van €34,85 euro aangerekend, bovenop de eventuele transportkosten. De producten dienen nog in hun originele & ongeopende verpakking te zijn.

 

 

 

Hoe stuur ik een artikel retour?

 

Retourneren kan enkel in het geval van leveringen, maar hou er rekening mee dat de transportkosten altijd op rekening van de klant zijn. Geretourneerde producten worden alleen terug aanvaard als het product nog in de originele verpakking zit en volledig onbeschadigd is. Voor de terugzending kan je beroep doen op de transportdienst van Stoxs. De transportkost is hierbij gelijk aan de betaalde verzendkost bij de bestelling. Maar u mag zelf ook het transport voorzien in samenspraak met Stoxs.

Producten

Waar kan ik een montagehandleiding vinden?


Er is, indien beschikbaar, een montagehandleiding ingesloten in de verpakking van het artikel.

Verder kunt u van bij onze producten ook de montagehandleiding terugvinden bij het artikel wanneer dit ter beschikking is.

klik hier dan kan u er al enkel terugvinden



Hoe kan ik zien of een artikel op voorraad is?


In de online-store staan alle beschikbare artikelen vermeld, indien iets niet meer in voorraad is,

informeer hiernaar. Mogelijks kunnen we een alternatief product voorstellen of komt het op termijn terug op voorraad.

Bij bestelling controleren wij ook altijd nog eens de beschikbaarheid bij onze partners.



Kan het artikel, na het bestellen, in prijs veranderen?


De prijs op het moment van uw bestelling is relevant voor de prijsstelling.

Latere wijzigingen in de prijs zijn niet van toepassing en hebben dus geen invloed op uw bestelling.



Wat is de draairichting van de deur die ik nodig heb?


Rechts opendraaiend = U staat aan de buitenzijde voor de deur.

De scharnieren zijn aan de rechterkant bevestigd en draait rechts open.


Links opendraaiend = U staat aan de buitenzijde voor de deur.

De scharnieren zijn aan de linkerkant bevestigd en links  open.



Heeft Stoxs een eigen plaatsingsdienst?


Stoxs werkt samen met partner klusjes sam : klik hier voor contact




Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW en hoe lang zijn deze geldig?


De prijzen van de producten op onze website zijn altijd inclusief 21% BTW maar exclusief verzend of leveringskosten.

De prijzen van de producten kunnen dagelijks wijzigen.



Hoe zit het met de garantie?

 

Zie onze algemene verkoopsvoorwaarden.




U heeft zelf overstocks/ einde reeksen?

 

Als Stock makelaar kunnen wij ook voor uw bedrijf iets betekenen!

Heeft u grote partijen nieuwe overstock bouw-materialen.

Contacteer ons dan voor onze interesante samenwerkingsvoorstellen.

Wij zijn een jong en dynamisch team die u helpen uw overstock/ einde reeksen omzetten in Cash zodat u nieuwe investeringen kunt doen.

 

STOXS neemt de stock niet in eigen beheer, maar helpt zoeken naar een geschikte eindklant.


Over ons

 

Ben je op zoek naar de beste deals?

Sla dan nu je slag in de online store van STOXS!

Aan en verkoop van

falingen, overstocks en einde reeksen.

 

Verkoop aan:

Bedrijven & particulieren

BTW BE 0687.873.916

Betaling

 

Visa, Mastercard, Maestro, American Express,

Bancontact, Ideal, of overschrijving

 

Rekening BNP Paribas Fortis

BE61 0018 2974 1817 

BIC GEBABEBB

Afhaling

 

Afhaling is altijd gratis op afspraak in één van onze afhaalpunten te Kortrijk

 

ma t/m vrij: 09:00 uur tot 21:00 uur

za:  09:00 uur tot 12:00 uur


Voor 12u.00  besteld en betaald

morgen in het afhaalpunt*

 

Levering

 

De levering is altijd op afspraak.

Je betaalt een vaste kost per levering

STOXS verhuurt ook aanhangwagens.

 

Leveringtarieven

Verhuurtarieven

Contact

 

Bel ons:  0032 468 028 028

Email ons: info@stoxs.be

 

ma t/m vrij: 09:00 uur tot 21:00 uur

za:  09:00 uur tot 12:00 uur

enkel op afspraak


 

 

 

*Goed om te weten:

 

Wanneer je in onze online store een product bestelt, staat het indien direct beschikbaar vaak 24 u later al in het afhaalpunt.

Hou rekening met de afhaaltermijn dit is maximum 10 werkdagen. Je kan er de bestelling rustig bekijken en beslissen of je ze ook echt wil meenemen.  

Indien je ter plaatse nog twijfelt over het product, kan je ook altijd in het afhaalpunt nog kosteloos annuleren, dit is niet mogelijk bij levering

 

Deze producten zijn handmatig gecontroleerd op mogelijke afwijkingen en zijn allen ongebruikt.

Stoxs is een online platform/webshop met een afhaalpunt. Er is geen fysieke winkel.

 

 Privacy             Disclaimer

 

 Bekijk de voorwaarden. Alle prijzen zijn inclusief BTW en exclusief eventuele verzendkosten