veelgestelde vragen

Coronamaatregelen

Stoxs & Corona


Het blijft een uitzonderlijke tijd, waarin jouw gezondheid en die van onze medewerkers topprioriteit krijgen. Bij STOXS zetten we daarom vollop in op contactloze afhalingen.



Je bestelling wordt klaargemaakt door onze medewerkers en voorzien van uw bestelnummer en factuur.

Daarna zal deze voor u op het afgesproken moment en afhaalpunt klaarliggen.

Kom je bestelling veilig en contactloos afhalen in ons afhaalpunt. Bestellingen worden afgehaald binnen de 5 dagen.


Indien u toch hulp mocht nodig hebben voor het laden van uw product, gelieve ons hiervan zo snel mogelijk op de hoogte te brengen.

 

 

 

 

 

Wie zijn we ?

Wij zijn stockmakelaar.

 

Stoxs verkoopt in opdracht van derden roerende goederen afkomstig van overstocks, faillissementen en eindereeksen.

Onze opdrachtgevers zijn onder andere curatoren, leasemaatschappijen en vrijwillige inbrengers.

Stoxs werkt ook samen met winkels/ firma's voor het destockeren van hun materialen.

 

 

Wat verkoopt stoxs ?

 

overstocks, faillissementen en eindereeksen in bouwmaterialen

 

Wij verkopen producten die omwille van faillissement, ruimtetekort, productiestopzetting niet meer op de gewone markt verkocht kunnen worden.

Dit zijn meestal producten in prima staat zoals ze in de winkel zouden liggen, maar dit kunnen ook producten met lichte transportschade en/of ontbrekende verpakking zijn.

Deze info zal ook altijd zo goed mogelijk vermeld zijn bij de productomschrijving.

Stoxs controleert altijd de producten voor deze in het afhaalpunt komen.



Kwaliteitscontrole 


Bij een kwaliteitscontrole, ook wel kwaliteitsinspectie genoemd, draait het om de controle van producten op kwaliteit en correctheid. Hierdoor is de klant altijd verzekerd van kwaliteit, en dat eventuele fouten/schade/ of onvoledigheden  vroegtijdig stadium opgespoord en opgelost worden binnen stoxs..

 

De controles gebeuren volledig volgens het draaiboek dat we opstelden.

Voor elke product die door onze handen gaat, vullen we nadien een controleformulier in. Op dat formulier duiden we aan dat een product gecontroleerd is en of er al dan niet afwijkingen zijn aangetroffen. Onze mensen zijn ook opgeleid om die formulieren correct en zo nauwkeurig mogelijk in te vullen.


Een product word pas meegegeven met de klant als het volledig voldoet aan ons 13 punten controle.

Mochten er naast deze punten nog opmerkingen zijn bij thuiskomst dient dit binnen de 10 dagen aan stoxs gemeld te worden.

 

Bestellen

Hoe kan ik bestellen in de webshop van stoxs ?

 

Bekijk onze webshop en selecteer het door u gewenste artikel. Klik bij de productpagina op de knop „kopen“. Wilt u uw bestelling afronden , dan kan u dit door op de winkelmand knop te klikken.

Zit alles in uw mand? Klik op de "naar afrekenen" knop om de bestelling verder af te ronden.

Of wil u verder shoppen? Om nog een artikel toe te voegen aan uw bestelling, dan kunt u simpelweg verder winkelen in de online shop en op een later tijdstip op de afbeelding van de winkelwagen klikken, aan de bovenkant van de pagina. Zo keert u weer terug in uw bestelling.

 

Bij het afrekenen vult u uw factuuradres in, de gewenste betaalmethode en controleert u uw bestelling.

U kan er ook al uw voorkeuren doorgeven voor de afhaling. Om de bestelling af te ronden klikt u nu alleen nog op „bestelling afronden“.

 

 

Hoe weet ik of mijn bestelling is ontvangen?

 

Nadat u de bestelling heeft geplaatst, ontvangt u op uw ingevoerde émail adres een mail een overzicht van bestelling, de digitale factuur.

 

 

Ik heb besteld, wat nu?

 

Afhankelijk van uw gekozen betaalmethode zal de bestelprocedure gestart worden van zodra het juiste bedrag is overgemaakt. Bij Visa, Mastercard, Bancontact en IDEAL wordt het geld onmiddellijk overgezet en dus zijn dit ook de snelste opties. Bij overschrijving duurt dit meestal iets langer.

 

Als het geld is overgemaakt, zal u een mail ontvangen/ gecontacteerd worden om een afspraak te maken. Op basis van uw voorkeuren, opgegeven bij de bestelling,

zullen er enkele momenten worden voorgesteld volgens de planning van Stoxs. U kan dan het beste moment voor u bevestigen. Zo is uw afspraak/ bestelling compleet.

 

 


Wat zijn de voorwaarden voor BTW-vrije bestellingen?


Als Nederlandse btw-plichtige klant kan u genieten van de verlegde BTW aan 0% op voorwaarde dat de goederen het Belgische grondgebied verlaten. Dit wordt een intracommunautaire bestelling genoemd en is verplicht volgens de huidige wet- en regelgeving. Aan dit mooie voordeel zijn natuurlijk wel wat voorwaarden verbonden.

 

Voorwaarden btw-verlegd aankopen:

 

Onderstaande voorwaarden zijn van toepassing op alle intracommunautaire leveringen & afhalingen:

 

  • De transactie vindt plaats tussen 2 btw-plichtige ondernemingen. Dit betekent dat de bestelling op naam staat van een Nederlandse btw-plichtige onderneming die geregistreerd is bij het systeem voor de uitwisseling van btw-informatie van de Europese Commissie (VIES).
  • Er is een geldig btw-nummer ingevuld bij het plaatsen van de bestelling. Dit btw-nummer behoort toe aan een onderneming die geregistreerd is bij de Nederlandse Kamer van Koophandel (KVK).
  • Het factuuradres van de eerste bestelling is hetzelfde als het adres waarop de onderneming bij het VIES of de KVK is geregistreerd.
  • De goederen moeten het Belgisch grondgebied verlaten.

 

Om te voldoen aan deze voorwaarden hanteren wij volgende maatregelen:

 

Regels zijn regels.  Daarom worden onderstaande controles uitgevoerd nadat u de bestelling hebt geplaatst. Je bestelling is pas definitief als alle checks in orde zijn.

 

  • We controleren de geldigheid van het opgegeven btw-nummer en het KVK nummer in het VIES en de NKVK.
  • We controleren de identiteit van de zaakvoerder door een kopie van een geldig identiteitsbewijs op te vragen.
  • We trekken het factuuradres na in het VIES of de NKVK.
  • Bij leveringen wordt gecontroleerd of het afleveradres zich effectief buiten Belgisch grondgebied  bevindt
  • Er wordt u gevraagd om een verklaring op eer in te vullen dat de goederen het Belgische grondgebied zullen verlaten.

 

Geen zorgen. Als je aan de voorwaarden voldoet, komt alles goed.

Indien je niet voldoet, zal er alsnog 21 procent btw aangerekend worden.

Betaalmogelijkheden

Hoe kan ik betalen en is dit veilig?

 

Dankzij Stripe, onze partner in elektronische betalingen, kan u veilig betalen met zowel Visa, Mastercard, Bancontact, IDEAL, American Express.

Overschrijving gebeurt via uw eigen bank is dus ook volkomen veilig.

Stripe is sterk beveiligd met data encryptie, PCI DSS, 3-D Secure en geavanceerde fraude protectie. 

 

Voor bedragen hoger dan €500 is Bancontact niet geschikt.

 

Kan ik mijn bestelling contant betalen in het afhaalpunt?


OPGELET: Het is niet mogelijk contant te betalen aan de medewerkers in het afhaalpunt. 

Omwille van diverse redenen:


Om uw veiligheid voorop te stellen werken wij enkel met erkende betaalmethodes , zo bent u ten alle tijde beschermd. Zij garanderen veilige betalingen op het internet.

Om de veiligheid van onze medewerkers te garanderen hebben wij geen contant geld in het afhaalpunt.


Bestellingen kunnen enkel online worden geplaatst en dienen ook steeds op voorhand te worden betaald.


 

 

Waarom is mijn betaling geweigerd?

 

STOXS zelf accepteert of weigert geen betalingen. Wij brengen alleen de informatie over van de bank of creditcardmaatschappij.

Als uw betaling niet is geslaagd, komt dat omdat uw bank of de creditcardmaatschappij deze heeft geweigerd.

 

 

 

Mogelijke redenen waarom uw betaling is geweigerd:

 

  1. uw type kaart wordt niet geaccepteerd door deze website
  2. uw kaart is verlopen
  3. er is geen tegoed meer beschikbaar op de kaart
  4. uw (dag) limiet is overschreden
  5. u heeft een typefout gemaakt

 

 

Mogelijke acties die u kunt nemen:

 

             1.  Vul uw betaalgegevens nogmaals in.

             2.  Kies een andere betaalmethode.

             3.  Neem contact op met uw bank.

 

Afhalen

Wanneer kan ik mijn bestelde producten afhalen?

 

Wanneer uw bestelling klaar is, zal er onderling een datum en afhaalmoment afgesproken worden. 

Om onze afspraak zo vlot mogelijk te laten verlopen vragen wij u het afgesproken moment te respecteren.

Indien het gewenste product op voorraad is, kan het binnen 48 uur (te rekenen vanaf de dag van de online betaling) klaarstaan in het afhaalpunt.

Indien de levertermijn van het product langer zou zijn of niet meer beschikbaar is, nemen wij zo snel mogelijk contact met u op om dit te bespreken.

Er is standaard een maximale afhaaltermijn van 10 dagen voorzien na de bestelling, tenzij er anders afgesproken wordt met STOXS.

Het is niet de bedoeling dat bestellingen langdurig in opslag worden genomen. Na 10 dagen zal een opslagkost van € 1,80 euro per dag aangerekend worden.

 

Kan ik ter plaatse andere producten zien van de webshop?

 

wij zijn een webshop met een afhaalpunt. Er is geen fysieke winkel.

Het is niet mogelijk een artikel te bekijken zonder reservatie/ bestelling. Wij werken enkel op bestelling omdat hier een groot logistiek proces komt bij te kijken.

STOXS dient zich hiervoor te organiseren samen met zijn externe partners. De bestelling kan je ter plaatse in het afhaalpunt steeds kosteloos annuleren.

 

 

Mag ik vroeg of later in het ophaalpunt komen?

 

Wachten is verloren tijd, voor jou… maar ook voor ons !

STOXS probeert de uren van de afspraken zo strikt mogelijk te respecteren, maar dat kan enkel met jouw medewerking!

Daarom vragen wij met aandrang om STIPT aanwezig te zijn. Maak geen afspraak voor een uur waarvan je van te voren weet dat je het toch niet haalt… en houd er rekening mee dat er zowat overal in Vlaanderen wegenwerken en vertragingen zijn ;-)

 

 

Ik kan niet komen op de door ons eerder gemaakte afspraak

Gelieve ons dan zo snel mogelijk hiervan telefonisch op de hoogte te brengen, dan kijken we samen voor een nieuwe afspraak.

Levering

Wat kost het leveren?

 

Voor onze levertarieven klik hier.

leverafstanden onder de 350 km kan u de levering rechtstreeks via de website aanvragen. U kiest bij ‘Levering’ de juiste optie.

Deze wordt dan automatisch in uw winkelmandje verrekend en komt op uw factuur te staan.


Woont u verder dan 350 km van kortrijk? Neem dan voor u besteld vrijblijvend met ons contact op voor een gepersonaliseerde leveringsofferte (klik hier)

Afhalen in het afhaalpunt is uiteraard altijd gratis.

 

 

Hoe wordt de leveringsafstand berekend?

 

Bereken met google maps de afstand tussen Kortrijk en uw adres. Dit is de afstand. Wij rekenen dit altijd na en als dit niet zou kloppen met de door u aangegeven afstand,

wordt u hiervan verwittigd en kan een eventuele correctie uitgevoerd worden.

 

Hoe verloopt de levering praktisch?

 

Na betaling van de goederen + leveringskost, nemen we contact met u op voor de dag van de levering.

De levering mag u standaard binnen de 10 werkdagen verwachten, tenzij anders gecommuniceerd.

De goederen worden gelost naast de vrachtwagen of bestelwagen op de begane grond aan de stoep.

Leveringen gebeuren van maandag tot zaterdag tussen 10u en 16u. Er kan hierbij vooraf geen exact uur van levering noch voor- of namiddag gecommuniceerd worden.

Vertraagde levering geeft generlei recht op schadevergoeding of annulering der overeekomst. Opgegeven data kunnen alleen indicatief zijn.

Het pakket word tot de stoep/oprit geleverd, mits de bereikbaarheid hiervoor goed en verantwoord is.

De leveringsdag wordt op voorhand meegedeeld door de transporteur aan de klant.

 

Verzenden B Post

Wat kan verzonden worden?

 

Verzending is enkel geschikt voor kleine paketten/ producten die met B-Post verzonden kunnen worden.

De prijs is artikel afhankelijk en kan door de klant worden opgevraagd.

Annuleren & Retourneren

Kan ik mijn bestelling annuleren?

 

In het geval van afhalen:

U kan annuleren door telefonisch of via mail contact op te nemen voor uw afspraak. En ter plaatse in het afhaalpunt is er ook mogelijkheid om kosteloos te annuleren.

Het geld zal dan geretourneerd worden gemiddeld binnen de 10 werkdagen, dit volgens de betaalmethode die u gekozen heeft.


In het geval van levering:

Kosteloze annulering van de bestelling is mogelijk zonder opgave van redenen, zolang de bestelling nog niet is verstuurd. Hiervoor kunt u telefonisch of via mail contact opnemen (24u op voorhand). Is het artikel reeds verstuurd? Dan kan dit niet meer kosteloos geannuleerd worden. De vervoerkosten kunnen niet gerecupereerd worden. De artikelen die u niet wenst zal u dan moeten retourneren.

 

In het geval van afhalen kan enkel geannuleerd worden op het moment van de afhaling in het afhaalpunt. In het geval een annulering na levering dient dit binnen de 10 dagen vanaf de levering te gebeuren. Bij annulering na levering wordt steeds een administratiekost van €34,85 euro aangerekend, bovenop de eventuele transportkosten. De producten dienen nog in hun originele & ongeopende verpakking te zijn.

 

 

 

Hoe stuur ik een artikel retour?

 

Retourneren kan enkel in het geval van leveringen, maar hou er rekening mee dat de transportkosten altijd op rekening van de klant is. Geretourneerde producten worden alleen terug aanvaard als het product nog in de originele verpakking zit en volledig onbeschadigd is. Voor de terugzending kan je beroep doen op de transportdienst van Stoxs. De transportkost is hierbij gelijk aan de betaalde verzendkost bij de bestelling. 

Producten

Waar kan ik een montagehandleiding vinden?


Er is, indien beschikbaar, een montagehandleiding ingesloten in de verpakking van het artikel.

Verder kunt u van bij onze producten ook de montagehandleiding terugvinden bij het artikel wanneer dit ter beschikking is.

klik hier dan kan u er al enkel terugvinden.



Hoe kan ik zien of een artikel op voorraad is?


In de online-store staan alle beschikbare artikelen vermeld, indien iets niet meer in voorraad is,informeer hiernaar.

Mogelijks kunnen we een alternatief product voorstellen of komt het op termijn terug op voorraad.

Bij bestelling controleren wij ook altijd nog eens de beschikbaarheid bij onze partners.



Kan het artikel, na het bestellen, in prijs veranderen?


De prijs op het moment van uw bestelling is relevant voor de prijsstelling.

Latere wijzigingen in de prijs zijn niet van toepassing en hebben dus geen invloed op uw bestelling.



Wat is de draairichting van de deur die ik nodig heb?


Rechts opendraaiend = U staat aan de buitenzijde voor de deur.

De scharnieren zijn aan de rechterkant bevestigd en u duwt de deur rechts open.


Links opendraaiend = U staat aan de buitenzijde voor de deur.

De scharnieren zijn aan de linkerkant bevestigd en u duwt de deur links open.



Heeft Stoxs een eigen plaatsingsdienst?


Stoxs werkt samen met de klussenier: klik hier voor contact




Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW en hoe lang zijn deze geldig?


De prijzen van de producten op onze website zijn altijd inclusief 21% BTW maar exclusief verzend of leveringskosten.

De prijzen van de producten kunnen dagelijks wijzigen.



Hoe zit het met de garantie?


 Zie onze algemene verkoopsvoorwaarden.


Als dit van toepassing is op het product, is garantie uitsluitend van toepassing indien het product geïnstalleerd is door een erkende vakman.

Een geldige BTW factuur moet dan als bewijs voorgelegd kunnen worden waarop duidelijk de uitgevoerde werken / en of producten van stoxs vermeld staan, enkel zo kan stoxs nagaan of deze correct geplaatst geweest is.


Op de site aangeboden producten zijn vooornamelijk voorzien voor de particuliere markt. 




Schade na afhaling of levering?

 

Dit dient binnen 24 uur na ontvangst van de producten aan stoxs gemeld te worden.

Het aansprakelijkheidsrecht op schade vervalt na 24 uur, alsook indien het product al geplaast blijkt te zijn.

controleer dus zelf altijd ook nog eens goed!

Onze producten zijn altijd handmatig  gecontroleerd op mogelijke afwijkingen voor vertrek, dit aan de hand van een 13 punten controle. 





U heeft zelf overstocks/ einde reeksen?

 

Als Stock makelaar kunnen wij ook voor uw bedrijf iets betekenen!

Heeft u grote partijen nieuwe overstock bouw-materialen.

Contacteer ons dan voor onze interesante samenwerkingsvoorstellen.

Wij zijn een jong en dynamisch team die u helpen uw overstock/ einde reeksen omzetten in Cash zodat u nieuwe investeringen kunt doen.

 

STOXS neemt de stock niet in eigen beheer, maar helpt zoeken naar een geschikte eindklant.